نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
9687
-
الف
+

حدیث میرامینی: بازی در سریال «ستایش» یک اشتباه بود/دوستان افغانستانی زیادی دارم

«حدیث میرامینی» کرکتر «نازگل» در «ستایش 2» درباره علت عدم بازی در فصل سوم این سریال صحبت کرد.

«حدیث میرامینی» متولد 27 عقرب ۱۳۶۶  هجری خورشیدی در تهران بازیگر سینما، تلویزیون و تیاتر ایران است. وی دارای مدرک لیسانس «نمایش» است و به‌عنوان بازیگر مصروف فعالیت‌های تلویزیونی و هنری است.

میرامینی که این روزها با سریال «در جست وجوی آرامش» مهمان خانه فارس زبانان شده، برای اولین بار در سریال «هویت» بازی کرد اما با سریال «دلنوازان» به شهرت رسید.

بازیگر سریال های «یک تکه زمین»، «سراب»، «زن بابا» و..... به اعتماد موفقیت سری اول «ستایش» در سری دوم این سریال حضور پیداکرد تا با کرکتر «نازگل» بتواند سریال پرمخاطب دیگری را به کارنامه هنری خود اضافه کند. اتفاقی که خودش معتقد است رخ نداده است.

حدیث میر امینی حضور در این سریال را یک اشتباه بزرگ از سوی خودش قلمداد می‌کند و معتقد است «ستایش2» نتوانسته موفقیت سری اول را تکرار کند، او همه چیز را به گردن قصه می اندازد....

خبرنگار آی فیلم 2 از گپ و گفتی صمیمی با این بازیگر جوان و خوش روی ایرانی داشته تا درباره چرایی این انتخاب و ماجراهای ستایش 2 با او صحبت کند.

آی فیلم: خانم میر امینی برای ما مختصری از زندگی هنریتان بگویید؟

میر امینی :

اولین حضور بازیگری من سال 1378 خورشیدی در سریال هویت به کارگردانی آقای «مهدی ودادی» بود همچنین در آن زمان ها من هنرجوی کلاس های مرحوم استاد حمید سمندریان بودم بعد از آن وارد دانشگاه هنر در رشته نمایش گرایش بازیگری شدم و از سال 1384 هجری خورشیدی مصروف فعالیت در سینما، تلویزیون و تیاتر ایران هستم.

سال 1389 هجری خورشیدی برای نقش آفرینی در فلم «قصه داوود و قمری» کاندید بهترین بازیگر زن در بخش ویدیو جشنواره فجر ، سال 1392 کاندید بهترین بازیگر در فستیوال «نانسی» در فرانسه و سال 95 با یک تیاتر به نام «دلو» در فستیوال «فنچ» نیویورک به نمایندگی از ایران اشتراک کردیم.

آی فیلم 2 : تا به حال 4 سریال با نقش آفرینی شما در کانال تلویزیونی آی فیلم 2 نشر شده است که یکی از آن ها سریال در حال نشر «در جست و جوی آرامش» است ، نظر شما درباره این سریال و کرکتری که خودتان ایفای نقش کرده اید چیست؟

میر امینی :

من کرکتر خودم را در این سریال بسیار دوست داشتم ، این سریال به کارگردانی آقای «سلطانی» بود که من قبلا هم با ایشان در سریال «ستایش» همکاری داشتم و وقتی آقای سلطانی به من پیشنهاد بازی در این سریال را دادند من مطمئن بودم که این سریال ، کار خوبی خواهد بود چه بسا که کار کردن در کنار ایشان لذت بخش است.

با این که من در آن زمان تصمیم داشتم که مقداری کم تر کار کنم اما با خواندن کرکتر «نگین» آن قدر این شخصیت برجسته و برگزیده بود که احساس کردم بسیار خوش شانس بودم که این کرکتر به من پیشنهاد داده شده بود چون فکر می کنم شاید دو تا سه بار اتفاق افتاده باشد که چنین کرکتر متفاوتی برای یک زن نوشته شده باشد.

آی فیلم 2 : کرکتر «نگین» در این سریال بالا و پایین زیاد داشته ، دختری که می خواهد پیشرفت کند ، ازدواج ناموفق داشته ، کودکش سقط می شود ، همسر معتادش از او جدا می شود . سخت نبود ایفای نقش چنین کرکتری؟

میر امینی :

«نگین» بخاطر دواهایی که می خورد و مشکلات روانی که داشت در عین حال ممکن بود بیننده او را پس بزند اما بنظرم بسیار تنها بود.

چه در جامعه ایران چه در جامعه جهانی چنین شخصیت هایی وجود دارند که به خاطر یک انتخاب اشتباه و تکبر بیش از حد حاضر نیستند که اشتباهشان را بپذیرند.

برای هر بازیگری پیش نمی آید که از کرکتری که در آن نقش آفرینی می کند حس خوب داشته باشد و احساس کند که آن کرکتر را خودش خلق کرده و هدایتش می کند اما برای من این اتفاق افتاد.

من برای ایفای این کرکتر بسیار زحمت کشیدم و واقعا نگین را دوست داشتم.ایفای نقش این کرکتر مرا به سویی کشاند که احساس کنم وظیفه و وکالت من در این فلم این است که بتوانم با زنان جوامعی که دچار چنین بلا ، مصیبت و بحرانی شده اند هم زاد پنداری کنم.

آی فیلم 2 : یکی دیگر از سریال هایی که شما در آن به ایفای نقش پرداختید «ستایش2» بود که مدتی قبل در آی فیلم 2 به نشر رسید ، گفته شده که شما حضور در این سریال را یک اشتباه بزرگ از سوی خودتان قلمداد کرده اید و حتی جایی گفته اید که اصلا این سریال را دوست نداشتید ؟

میر امینی :

در واقع کار کردن با آقای سلطانی کارگردان سریال «ستایش» برای من یک آرزوی دست نیافتنی بود.با ایشان دو بار کار کردم و از صمیم قلب آرزو می کنم که باز هم با ایشان کار کنم به خاطر این که ایشان نه تنها یک کارگردان بلکه یک معلم اخلاق هستند ، پس روی صحبت من به هیج عنوان با آقای سلطانی نیست.

اما در این سریال کرکتر «نازگل» از لحاظ کمی و کیفی کرکتر ویژه ای نبود .من در عصه بازیگری قدم به قدم بالا آمدم و بسیار برایم مهم است که کار بعدیم بهتر از کار پیشینم باشد.

تهیه کننده این فلم طی گپ و گفتی به من گفتند این کرکتر ، کرکتر خوبی است اما وقتی ضبط و فلم برداری شرو ع شد ، این اتفاق نیفتاد .

من در این کرکتر تخلیه انرژی نشدم و قطعا گفتن چند دیالوگ برای هیچ کس کاری ندارد.در واقع جای من ، جای درستی نبود بخاطر این که فکر می کنم این کرکتر برای یک بازیگر جوان تر ، بی تجربه تر و چه بسا با استعداد تر مناسب بود که اتفاقا باعث ورودش به عرصه سینما و تلویزیون شود.

من بعد از ایفای کرکتر در این سریال بازخورد های خوبی نداشتم و بسیار از طرفدارانم به من گفتند که چرا چنین کرکتری را بازی کردم و این موضوع را به آن ها توضیح دادم که این از سهل انگاری خودم بود که فلم نامه را نخواندم.

با تمام احترامی که به آقای سلطانی قائل بودم ، در سریال ستایش3 شرکت نکردم ، با توجه به این که پیش از آن در سریال «در جست و جوی آرامش» ایفای نقش کردم که کرکتر من از لحاظ حرفه ای آنقدر ویژه بود که دیگر نمی خواستم برگردم و یک کرکتر ساده ای را بازی کنم.

آی فیلم 2 : «ستایش2» اثر قابل دفاعی در کارنامه تان خواهد بود ؟

میر امینی:

من «ستایش» را نمی توانم از کارنامه کاری خودم حذف کنم و می توانم این را توضیح بدهم که انتخاب خوبی نبوده است، به هرحال اشتباهی بوده که اتفاق می افتد اما اگر بخواهم به عنوان یک بیننده راجب سریال حرف بزنم جدا از این که آقای مطلبی نویسنده بسیار خوبی هستند و این از کارهای ایشان مشخص است، سریال های فصلی کار کردن در ایران تا یک زمانی بسیار موفقیت آمیز نبود و ما فکر کردیم که چون فصل 1 مخاطب زیادی داشته حالا 2 و 3 را هم بسازیم ، در صورتی که من فکر می کنم قصه سریال باید واقعا کشش این را داشته باشد.

سریال های نامبر وان فصلی زیادی در دنیا ساخته شده که آن قدر پر کرکتر ، پر تردد و پر ماجرا هستند.گاهی فضای یک سریال نمی طلبد که یک سریال به صورت زنجیره ای فقط درباره یک کرکتر باشد.

آی فیلم 2 : نظرتان راجع به فصل سوم سریال ستایش چیست؟فکر می کنید به مانند فصل های پیشین استقبال خوبی از او خواهد شد؟

میر امینی :

راستش من فلم نامه این سریال را نخوانده ام و چیزی هم درباره اش نمی دانم ، امیدوارم که این اتفاق بیفتد چون دوستان زیادی در آن زحمت کشیدند و امیدوارم طبق آسیب شناسی های ستایش 2 ، فصل جدید نقطه قوت و قابل دفاع شود و حرفی برای گفتن داشته باشد.

آی فیلم 2 : شبکه آی فیلم2 یک سریال متفاوت تری نسبت به کرکترهای دیگرتان از شما نشر کرد، سریال«زن بابا» در مورد تجربه بازیگری در یک سریال کمیدی بگویید و هم بازی شدن با آقای «علی صادقی» چگونه بود؟

میر امینی :

بسیاری از من این سوال را می کنند بازی در این سریال برای من بسیار شیرین و تجربه خوبی بود، بدون شک هر بازیگری دوست دارد که در طول دوران هنری خود کرکتر کمیدی را بازی کند، هرچند که کار آسان نیست اما لذت بخش است.

بازی در کنار آقای صادقی بسیار تجربه جذاب بود، ایشان بازیگر توانا و بداهه گویی هستند.

آی فیلم 2 : اگر باز هم پیشنهاد سریال یا فلم کمیدی داشته باشید قبول می کنید ؟

میر امینی :

بله چرا که نه، کار جدیدم که در آن به ایفای نقش پرداخته ام در واقع یک کرکتری است که به این فضا نزدیک است.

آی فیلم 2 : در حال حاضر مصروف چه کاری هستید ؟

میر امینی :

من سر ضبط یک سریال برای نمایش خانگی هستم به نام «سال های دور از خانه» و فعلا نمی توانم در این رابطه صحبتی کنم.

آی فیلم 2 : اگر به شما پیشنهاد ایفای نقش به عنوان یک کرکتر افغانستانی را بدهند،آیا قبول می کنید ؟

میر امینی :

بله، به شدت مشتاقم که این کرکتر را بازی کنم، به خاطر این که من در ایران دوستان افغانستانی دارم و کلا شیوه زندگی شان برایم جذاب است و فکر می کنم این یک شانس است برای هر بازیگری که بخواهد از قومیت و ملیت های مختلف کرکترب را بازی کند.

آی فیلم 2: در بین کارگردانان ایرانی و افغانستانی فلم هایی بوده که با موضوعیت کشور افغانستان ساخته شده باشند ، شما به کدام یک از آن ها علاقمند بودید؟

میر امینی :

«چند متر مکعب عشق» از «برادران محمودی» بسیار فلم بی نظیری است.

آی فیلم 2 : در پایان اگر پیامی به مخاطبان افغانستانی و تاجیکستانی ما  دارید بفرماید؟

میر امینی :

من واقعا خوشحالم که مخاطبان شما این سریال ها را تماشا می کنند ، ما هم بخاطر این تعاملی که با دوستان افغانستانی مان داریم ، نویسنده هایشان را می شناسیم ، فلم هایشان را می بینیم و اتفاقا من این را می دانم که در سینمای ایران چند تن از هموطنانشان مصروف به کار هستند که بسیار هم بازیگران خوبی هستند ، می خواهم بگویم که این تعامل یک طرفه نیست.

مصاحبه کننده: فاطمه اکبری

نظر شما
ارسال نظر